Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AN

A75l31e80š 75N84o62v39á34k

19. 8. 2021 14:31

přepočítávat medaile na počet obyvatel je nesmysl, každý stát může nominovat sportovce v nějakém počtu, velké státy jsou ve výhodě, že mají víc z čeho vybírat. Medaile máme i díky "novým" olympijským sportům, jako je třeba tenis.

1 0
možnosti
JJ

Ano, přepočítávat medaile na počet obyvatel je nesmysl. Viděl jsem tabulku úspěšnosti států přepočítanou na počet obyvatel. První je Grenada, pak Kypr a Slovinsko...sport je prostě sport a každá medaile má svá specifika. Vynikající jedinec v atletice, v běžeckých disciplínách bám sám může udělat dvě až tři medaile. dtto v plavání, neřkuli gymnastice atd atp... Podle mně je jakékoli porovnávání v počtu medailí na OH úplně nesmyslné protože je prostě neobjektivní...

1 1
možnosti
JJ

Nevím, jak to myslíte s tím výrokem "Špičkový sport je masová zábava moderní doby". Jednak nevím, co považujete za "moderní dobu", protože podle mne byl špičkový sport masovou zábavou každé doby. No a pokud bychom "moderní dobu" zařadili termínově na takových posledních deset, dvacet let, dovoluji si tvrdit, že špičkový, a nejen špičkový, sport byl masovou zábavou v "předmoderní" době daleko větší.

Víte, to vaše "plánování medailí" mi v mnohém připomíná právě ty časy, které vy asi moc nepamatujete, ale já je mám naopak v paměti docela živé. Plánoval se tehdy totiž úplně všechno. Ovšem to ve sportu opravdu nelze. Jinak by totiž mj velice rychle skrachovaly sázkové kanceláře.;-)

A to, že by počet medailí na OH mohl nějak výrazně ovlivnit OH, tomu, s prominutím, nemůžete věřit ani vy, protože těch faktorů a často i proměnných důvodů, je opravdu spousta a ve velké většině byly ty úspěchy založeny hlavně na výrazných individualitách, vyjímečném talentu a také na obrovském štěstí či smůle, které ani stát, ani OH v konečné fázi nijak zásadně neovlivní.

1 1
možnosti
PD

P73e53t67r 27D62r65a59p10a81l

19. 8. 2021 12:41

samozrejme, ze ten narust masove obliby je znacny. pred 40 roky ste tuto zabavu jako divak mohl konzuovat prevazne jen primo na stadionu, nyni nemusite zvednout zadek z gauce a vidite prenos z druhe strany planety, muzete si vybrat z mnozstvi sportovnich kanalu, sledovat na netu. s tim taky rostou prijmy sportovcu, klubu, asociaci.

0 1
možnosti
  • Počet článků 12
  • Celková karma 20,06
  • Průměrná čtenost 1095x
Jsem fanoušek politiky, veřejného dění a sportu. Vystudoval jsem historii a politologii na FF UK a v současnosti pracuji ve veřejné politice a učím na VŠ. Věřím ve svou rodinu, v naši zem, v tvrdou práci, dobré přátele a politický systém založený na otevřené soutěži politických stran. Jsem hrdým členem KDU-ČSL. 

 

Seznam rubrik